Pasaules Āra izglītības diena
Āra izglītības diena ir globāla kustība, kuras mērķis ir veicināt uzturēšanos un mācīšanos dabā, svaigā gaisā un panākt, ka šī aktivitāte kļūtu par katra bērna ikdienas neatņemamu sastāvdaļu.
Bērni pavada arvien mazāk laika ārā un tas ietekmē viņu veselību, attīstību un labklājību. Laiks, kas pavadīts dabā, Āra izglītības dienā vai jebkurā citā dienā padarīs bērnus laimīgākus un sniegs tiem daudzas dzīvē noderīgas prasmes. Arī mēs piedalījāmies šajā dienā.
Nīkrāces pamatskolas Rotaļas grupas bērni āra nodarbībā veidoja no dabas materiāliem gleznas. Kā arī vingrināja sīko pirktu muskulatūru apgleznojot akmentiņus pēc savas ieceres un lasīja ar knaģiem pašgatavotus, pūkainus “tārpiņus.”
Savukārt 5. un 6. – gadnieku grupiņu bērni stādīja dārziņā garšaugus.
Āra stundas 1.un 3.klasīte ar skolotāju Maiju pavadīja milzu smilšu kastē – karjerās.
Bērni gan izbaudīja āra mācību procesu, gan meklēja derīgos izrakteņus – mālu, gan kopīgi vārītu zupu.
Pasākums bija aktīvs un noteikti izglītojošs visa pasākuma garumā. Bija bērni, kas veidoja telpiskās figūras dabā, kāds nesa baļķus sēdēšanai un lika tos taisnā leņķī, kāds no māla veidoja dažādus priekšmetus un vēl daži pat atrada grāvīti, kurā dzīvoja kurkuļi, arī tie tika kārtīgi izpētīti. Mācību process noritēja visu dienu.
Savukārt sporta un veselības stundā 5., 6.kl. pa komandām sacentās piedzīvojuma aktivitātēs.
Latvijas un pasaules vēsturē 8.klase piedalījās grupu darbā, divās komandās.
1. Agrāk, tagad un nākotnē – Nīkrāces pamatskolas atrašanās vietā. 2. Pēc brīvas izvēles, zināmākās kaujas atveidošana – lomu spēle.
Viena komanda izspēlēja 1. Pasaules kara ainiņu, otra komanda Francijas revolūcija – Bastīlijas ieņemšanu.
Arī matemātikas stundu 8.klase pavadīja dabā pētot taisnleņķa trijstūri. Skolēniem tika dots uzdevums – ar dzijas pavedienu un lineālu dabā izveidot taisnleņķa trijstūri. Trijstūri izveidot sanāca visām grupiņām, bet lai pierādītu, ka trijstūris tiešām ir taisnleņķa nācās atcerēties skolotājas temata sākumā minēto metodi par ēģiptiešu metodi taisnā leņķa noteikšanai.
Dabā stundu mēģināja realizēt 9.klase. Šķiet viņu izaicinājums bija vislielākais, jo mācību stunda, kura bija jārealizē dabā bija – Datorika. 9.klases skolēnu uzdevums bija uzņemt Nīkrāces pamatskolas apkārtnes skaistāko vietu fotogrāfijas un no tām, kopīgi visiem sadarbojoties, izveidot prezentāciju.
Šāda nu bija mūsu – Nīkrāces pamatskolas Pasaules āra izglītības dienu.
9.klases prezentācija kā video